Fabuła to jedna z pierwszych burgerowni, która zagościła na kulinarnej mapie Opola. Intencją właściciela było stworzenie bistro serwującego wysokiej jakości burgery – począwszy od ręcznie wyrabianej bułki i na autorskich sosach kończąc. Fabuła to jednak nie tylko knajpa, to także miejsce, gdzie każdy Opolanin, bez względu na wiek czy płeć, może rozsiąść się wygodnie przy dobrym piwie lub niebanalnym drinku. Turyści są również mile widziani – mogą tu zasmakować nowoczesnego, nietradycyjnego Opola. Fabuła to miejsce, które łączy smaki, aromaty i struktury, ale także integruje ludzi.
Klient
Fabuła
Rok
2018
Zakres działania
Naming – Strategia komunikacji – Corporate Design – Copywriting – Projektowanie opakowań
Fabuła, jak najprawdziwszy burger, była tworzona etapami. Na początku powstała nazwa, subtelnie nawiązująca do amerykańskiej kanapki (bułka, buła, fabuła). W kolejnym kroku opracowaliśmy złożoną strategię komunikacji. Idea była jasna: “tworzymy historie” i tak rozpoczęła się epicka opowieść o rzemieślniczych burgerach.
Logotyp
Następnie zaprojektowaliśmy logotyp adekwatny do postanowień strategii komunikacji i poetyki marki. Obłe, proste litery naszego autorstwa to balans pomiędzy nowoczesnym klimatem knajpy a jej zabytkową lokalizacją.
W projekcie użyto także kroju pisma Courier Prime, który przywodzi na myśl stare książki, maszynopisy i scenariusze. Wszystkie elementy, zarówno graficzne, jak i tekstowe, powstały w klimacie książkowo-filmowym, aby zachować spójność z nazwą oraz koncepcją kreatywną.
Oprócz strategii komunikacji i identyfikacji wizualnej zgotowaliśmy dla Fabuły całą serię materiałów wizerunkowych. Wśród nich były między innymi opakowania na burgery wraz z naklejkami. Na etykiecie, poza autorską ilustracją, znalazło się miejsce do wpisywania nazw kanapek – jest to duże ułatwienie dla pracowników, ale i dla osób zamawiających na wynos.
Ilustracja, nawiązująca w swojej stylistyce do dawnych ksiąg kucharskich, została również wykorzystana w projekcie papieru do wyścielania drewnianych tac. Chcąc utrzymać motyw opowieści, stworzyliśmy do każdego rysunku krótkie historyjki. Na planszy przedstawiono przykłady trzech szkiców składników burgera, które jako jedne z wielu, zagościły na papierze. Taka forma wyłożenia dna tacy to dodatkowe umilenie czasu spędzonego w Fabule.
Dla Fabuły cały czas gotujemy komunikację – cyklicznie wykonujemy sesje jedzenia i drinków, prowadzimy kanały social media, tworzymy kompletną opowieść. Zjedz tę historię w całości!